تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

علائم بیماری کبد چرب چیست

علائم کبد چرب چیست

بیماری کبد چرب علائم مختلفی دارد ولی معمولا به صورت اتفاقی با مراجعه به پزشک کشف می شود و در بساری از بیماران نشانه ای ندارد اما می توان به چند مورد زیر اشاره کرد :

• خستگی مزمن
  • دردهایی در ناحیه کبد
  • کاهش وزن یا کم‌اشتهایی
  • ضعف
  • گیجی، ضعف قوه تشخیص یا مشکل در تمرکز کردن

درمان کبد چرب

برای بهبود کبد چرب راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است قبل از درمان این گونه مریضی ها حتما پیشگیری انجام دهید که مهم ترین آن می تواند بهبود در تغذیه و انجام تحرک های بیشتر در زندگی باشد. سعی کنید حتما به پزشک متخصص و خوب مراجعه کنید تا روند درمان شما را بهبود بخشد. در ادامه به درمان کبد چرب با طب سنتی و عرقیات کیاهی خواهیم پرداخت.

درمان کبد چرب با طب سنتی و تغذیه مناسب

همانطور که میدانید طب سنتی و تغذیه مناسب می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها همچون کبد چرب کمک کند که تعداد آن ها زیاد می باشد و ما در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

1. ۸ تا ۱۰ عدد برگ انجیر معابد را بکوبید سپس با آب سرد مخلوط کنید و بنوشید.
  2. لیمو: آب لیموی تازه حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. مصرف آب لیمو به طور روزانه، سلول های چرب کبد را سم زدایی می کند.
  3. جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می تواند تاثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد.
  4. نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.
  5. زنجبیل و زردچوبه تاثیر مفیدی بر روند بهبود کبد چرب دارد.
  6. از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست فود، انواع شیرینی ها، پیتزا، انواع سرخ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارپرهیز کرده و تا می توانید به جای آنها از میوه های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید.

درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا ۲ لیوان ازیکی از عرقیات شاه تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را به صفر برساند

درمان کبد چرب با ورزش

ورزش در زندگی های کم تحرک امروزی بسیار مهم می باشد و علاوه بر پیشگری به بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله کبد چرب نیز کمک می کند. ورزش هایی مانند یوگا جریان گردش خون در شکم را افزایش می دهد از این رو در بهبود عملکرد کبد موثر است.

علائم بیماری کبد چرب چیست